18 Ocak 2012 Çarşamba

Moda Tarihine Ilgili Misiniz?

Tamamen gorunusu degistirmek amacli tasarlanan ilk topuklu ayakkabi fikrinin, 1533 yilinda Leonardo da Vinci'nin elinden ciktigini biliyor muydunuz? Peki 1880'de Edwin Simpson yapana dek ayakkabilarda numaralandirma diye bir seyin olmadigini? Aslinda bilmedigimiz ne cok sey var moda tarihi hakkinda!

Moda ile ic ice olan bir isim, Elif Julide Dereboy, bu acigimizi kapatmak icin harika bir firsat sunuyor bize! Milattan once 3000'li yillardan baslayarak gunumuze uzanan surecte, modanin dogusu, gelisim sureci, evreleri derken, modaya dair ne varsa gorsellerle anlatan bir kitap, serinin ucuncu kitabi: Tablolarla Kostum Tarihi...

Bana tanitimi ilk geldiginde uzun uzun inceledim kitabi. Sanat Tarihi dersim icin alip, resmen basucu kitabim yaptigim The Story of Art'i animsatti bana... Bu ay Vogue dergisinde de bahsedildigini gorunce, bunu ilahi bir isaret sayip edinmeye karar verdim hatta :)


Ayrintili bilgi icin EJD Moda Yayinlari'nin web sayfasini ziyaret edebilirsiniz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder