2 Temmuz 2012 Pazartesi

O Popo Gamzesi Degil, Selulit!

Gun gecmiyor ki bir yazima daha "Yaz geldi!" nidasiyla, sevinc icinde baslamayayim :p Ben sevincle yaziyorum yazmasina da, deniz kenarinda tatil yapma telasi icinde kapkara bir bulut gibi kafamizda donen bir kabusu da unutmuyorum tabii: Selulit!


Neyse ki, Nil Diyet Merkezi'nden Nil Sahin Gurhan'in "Yaz Detoksu" ile ilgili yazdiklarini okudum da icim hafifledi. Hemen sizlerle paylasmak istedim bir de ^^

Vucutta biriken zararli maddelerin atilmasi anlamina gelen detoks, sosyetik bir isim gibi sanki. Ustelik oldukca populer! Oyle ki her yerde detoksla ilgili farkli bir recete var ama bunlarin oldukca tehlike oldugu da bir gercek. Zararli maddeleri uzaklastiracagiz diye sagligimizdan olmanin anlami var mi ki? Yapacagimiz detoksun gercekci, yararli ve ayni zamanda saglikli olmasi cok onemli! Neyse ki Nil Diyet Merkezi, en basit ve kolay haliyle bir kac basamakla, dikkat etmemiz gereken seylerin bir listesini hazirlayivermis bize :)

1. Uyku cok onemli! Duzenli uyuyor, bol bol dinleniyoruz...


2. Bol bol su iciyoruz dememe gerek bile yok aslinda ama detoksun en onemli parcalarindan biri bu. Tuvalette bekci olacak kadar cok iciyoruz iste :p Susayinca da cay, kahve, kola yerine su iciyoruz oncelikle. Cunku hicbiri suyun yerini tutmuyor!


3. Her gun en az 10 dakika gun isina cikip D vitaminini aktif hale getiriyoruz. Boylece metobolizmamiz daha duzenli calisiyor, kemiklerimiz gucleniyor...


4. Gunun en onemli ogununun kahvalti oldugunu bilerek, saglikli yiyeceklerle 6-8 ogun yiyerek besleniyoruz. Bu sayede metabolizmamiz hic yavaslamiyor. Peki ne demek bu? Gunle 6 kez oturup yarim ekmek doner-ayran mi yiyecegiz? Tabii ki hayir :) Hemen aciyorum...


Her ogunde mutlaka et, sut, tahil ve sebze grubu iceren besinler aliyoruz. En onemli nokta bu. Bu dengeyi sagladiktan sonra miktara kitleniyoruz tabii ki. Bir okuz, 2 ekmek, 3 kilo yogurt yiyerek kalkmiyoruz sofradan (oha! :d) Bir arkadasim anlatmisti yillar once. Diyet yaparken diyetisyeni istedigin kadar erik ye dedi diye 3 kilo erik yiyerek ishalden olmek uzere olan birini taniyormus ahahah hala aklima geldikce guluyorum da oldukca tehlikeli tabii durum. Neyse, ciddiyete donelim :p


Saniyorum yaptigimiz en buyuk hata, o cok sevdigimiz tahil grubuna yuklenmek oluyor. Tahili tamamen birakip proteine abanmak da cozum degil cunku asiri protein de sagligi olumsuz etkiliyor. Porsiyonlarimizda bir mantik olacak illa. Benim icin bunun cozumu su: tabagi uce ayiriyorum. Et, sebze ve tahil grubu besinleri ucte birlik oranlarla aliyorum. Yaninda ayran iciyor veya yogurt yiyorum. Bunu 4 saatte bir yapmaya basladigimda cogu zaman bir tabagi bitiremiyorum :)


Kompleks karbonhidrat diye bir sey var onerilen, o ne demeyin diye hemen acikliyorum. Sindirimi uzun suren, lif, vitamin ve mineral acisindan zengin olan karbonhidratlara kompleks diyoruz. Baklagiller, tahil urunleri ve sebzelerden kompleks karbonhidrat aliyoruz. Yani makarna ve pilav o kadar da kotu degil! :)


Son olarak yaglara geldi sira. Artik hepimizin bildigi gibi zeytinyagi kullaniyoruz. Kizartmadan ve yanmis yaglardan seytan gormus gibi kaciyoruz iste o kadar!


5. Alkol ve sigarayi hayatimizdan tamamen atiyoruz. Hatta sigara icilen ortamdan da uzak duruyoruz, malum dumansiz hava sahasi! Vitamin ve minerallerin etkin kullanilmasi icin bunlara veda etmemiz sart :/


6. Stresten uzak duruyoruz ki nasil olacak ben de bilmiyorum. Gidip issiz bir adaya yerlesmemiz gerekecek sanirim...


7. Geldik en son ama en olmazsa olmaz maddeye: Spor! Oyle yiyip yiyip karpuz gibi yatmakla ne detoks, ne guzellik olur, oyle degil mi? Nerede hareket, orada bereket :p Oyle spor salonlarina hapsetmesek de olur kendimizi, cikip acik havada yurusek de olur yahu! Yuruyusun sonunda dondurmaciya, simitciye ya da kahveciye ugramamak lazim tabii :))



Peki Selulitler Nasil Gidecek?

Artik soylemeyen kalmamistir eminim ama selulitlerle savasan en kral sey tabii ki SU! Yeterli miktarda su icerek, vucut dolasimini saglamamiz cok onemli. Bu sayede yag dokularinin su ve tuz tutarak sisip selulit gorunumune ulasmasini engelliyoruz. Hayat bayram oluyor! :p 


Yalniz selulitle savasta uzulerek belirtiyorum ki baslica dusmanlarimiz, bilip de aldirmadan icmeye devam ettigimiz cay, kahve ve kola gibi kafeinli icecekler. Onlara da dur demezsek hem detoks, hem de selulitle savas yalan oluyor. Peki bu kadar mi? Maalesef hayir! Asiri seker, alkol, sigara, kizartmalar da hep selulitimizi azdiriyormus. 

Neyse, amma uzattin be ozet gec diyorsaniz eger soyle soyluyor Nil Diyet Merkezi:


Selülitin düşmanları                                 Selülitin arkadaşları
* Doğal beslenme                                   * Çay
* Doğru pişirme yöntemleri                      * Kahve
(Izgara, fırında ve haşlama)                    * Kola
* Egzersiz ve spor                                   * Tuz
* Su                                                         * Beyaz şeker
                                                               * Yanlış pişirme yöntemleri
                                                               (kızartma ve kavurma)
                                                                *Hareketsiz yaşam


Uzun lafin kisasi, bu yaza hazirlanmak icin hala vaktiniz varsa bu onerilerle hazirladiginiz bir program deneyebilirsiniz ama amaciniz benim gibi saglikli yasamaksa, hayatinizi vucudunuzu koruyacak sekilde, bu oneriler dogrultusunda yasamaya alismalisiniz ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder