16 Mayıs 2011 Pazartesi

2011 Turkiye GP

Mayisin ilk haftasi dolu dolu gecti benim icin. Formula 1 heyecanini ile basladi guzellik...

Bu yil 7. duzenlenen Turkiye GP icin daha gitmeden hakkinda bir seyler karalamistim zaten. Renault'un davetlisi olarak izledigim yarisin ardindan o kadar olumlu konusamiyorum maalesef. Yaristan bazi ayrintilar soyle:

Bu yilin en zevkli yarislari Istanbulpark'ta oldu kesinlikle. GP2'daki kaza hepimizi korkuttu ancak onemli bir sey olmadan atlatilmasi icimizi rahatlatti. F1 istatistiklerine gore 113 gecis ve 81 pit stop yasanan bu mukemmel yarista, organizasyon icin ayni seyi soyleyemeyecegim. Dunya capinda bu kadar tutulan, bu denli onemli bir olay icin gereken ozen gosterilmiyor sanki. Platinum trubunu dahil olmak uzre izleyiciyi bilgilendirecek yeterli donanim yoktu mesela. Ekranlar pek cok noktada yetersiz, anonslar ise anlasilmaz bir halde...

Sunu ozellikle belirteyim ki trafik iskencesi yuzunden insan sinir krizi gecirebilir! Yaris bittikten sonra 2 saat oyalanip yola ciksam da, inanilmaz bir trafikle karsilastim. Bir turlu tamamlanamayan yollar ve mantigini anlayamadigim kavsaklar yuzunden yasanan kesmekes pek cok noktada trafigi kitlemisti...

 
Plakalara bakarsak, Bulgaristan'dan katilim Turkiye'den katilimdan coktu. Boyle dusununce ne kadar tuhaf geliyor ancak bilet fiyatlarinin, insanlarin alim gucune gore cok yuksek tutulmasidir bunun sebebi. Onca bos trubun varken, 'devlet alinmayan biletlerin ucretini ne de olsa karsiliyor' diye dusunmeyip surumden kazanmak denenseydi, ulkemiz adina da "Trubunleri dolduramiyorlar..." elestirisi gelmezdi eminim. Bu kadar otomobil meraklisi bir ulkede, sanmiyorum ki insanlar uygun kosullarda gelmesin bu organizasyona...

Son olarak. organizasyonun en buyuk ayibina TRT imza atti bence. Zaten yeterince reklami yapilmayan GP'nin antrenmanlari yayinlanmadi bile! Bu mudur bu organizasyonun yeri? Eskiden 3 gun boyunca bizi ekrana kitleyen o heyecanin ustune olu topragi atilmis resmen! Gercekten cok uzucu...

Son not olarak grid kizlarinin umdugumdan kotu oldugunu soylemesem olmaz. Ilk senelerin yerinde kocaman gobekler esiyor. Gerci sutyen takmayarak dikkatleri baska yone cekmisler ama :))

Onumuzdeki yil ne olur bilemiyorum ancak BBC'nin bile 10 saatten uzun bir sure yer verdigi boyle bir tanitim firsatini kacirmak, en az Formula 1'in ulkem dahilinde olmamasi kadar uzecek beni. Umuyorum sorunlar cozulur ve bu keyiften mahrum kalmayiz; nice keyifli yarislar izleriz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder