10 Ocak 2011 Pazartesi

Nokia Sen N'aptın?


Son dönemlerde bir telefon kapışmasıdır gidiyor. Rakipler işe koyulup arka arkaya kendi modellerini tanıttılar. Şu an piyasa HTC Desire, Samsung I9000 Galaxy S, Iphone 4 ve Nokia N8 karşılaştırmalarından geçilmiyor...

Konuştuğum tüm kullanıcıların bir nevi fetişi var bu aletlere. Mesela kardeşim bir Iphone 4 kullanıcısı olarak telefonuna tutkuyla bağlı. Sadece 'moda' olduğu için değil, hem şık hem kullanışlı olduğu için Iphone 4 alan çok insan var. Lakin bu alet oldukça pahalı. Üstelik benim gibi telefon ile fotoğraf makinasını birleştirmek isteyen kullanıcılar için tam bir fiyasko. Tıpkı uygun fiyatlı Galakxy S ve verim açısından en iyi olarak gösterilen HTC gibi...

Kendimi bildim bileli Nokia kullanırım. Mevcut telefonumdan da oldukça memnunum. Tasarımı şık, Carl Zeiss xenon flashı ile gece çekimleri oldukça iyi ve kullanışlı bir telefon. Amma velakin günümüz teknolojilerine ayak uyduracak bir dokunmatik ekranı yok. Bense böyle şeylere bayılırım! Bu sebeptendir ki telefonları inceledim. Hatta Nokia'nın son gözbebeği N8'i almaya niyetliydim. Bloggerlar için düzenlenen Ovi Store uygulaması tanıtımında oldukça beğenmiştim N8'i. Kullandığı dandik işletim sistemine, Ekşi Sözlük'te tek bir olumlu eleştiri bile almamasına, çevremin Iphone 4 ve HTC Desire diye baskı yapmasına rağmen, en iyi fotoğraf kalitesine sahip telefon N8 olduğu için kararlıydım da. Ne olduysa Onur Koray bu telefonu aldıktan sonra oldu...

N8, ilk haftasını doldurduğu gün birden kapandı ve bir daha da açılmadı. Ne olduğunu araştırmaya başlayan Onur, bir forumda bu sorunun N8'lerin pek çoğunda olduğunu, Nokia'nın bu sorunu bile bile Iphone ile kapışmak üzre apar topar telefonu piyasaya sürdüğünü okudu. Bense şokla Nokia'nın açıklamaları kabul ettiğini farkettim.

Şimdi, Onur yeni telefonunu bekliyor lakin yapılan açıklamaya göre alet yok sattığı için(!) 10 gündür telefonsuz. Parayla rezil olmak diye buna deniyor sanırım!

Bir Nokia müşterisi olarak, Ovi tanıtımına çağrılan bir müşterinin, bol bol reklamı yapılan telefonu alıp ilk haftada markanın kendi hatasından kaynaklanan mağduriyetinin bunca sürede giderilmemesini kınıyorum. Bu saatten sonra, para kazanmak için sorunlu telefonu piyasaya sürebilen bir markanın telefonunu niye alayım ki ben?

Moda, beğeni ve verilen onca para kalitleli ürün almaya yetmiyor işte. Büyük ve çok satan bir marka olmak da müşteri memnuniyetini önemsemeyince anlamını yitiriyor. Ne güzel demiş Bosch: "İnsanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim." Ah be Nokia, keşke para kaybetseydin de güvenirliğin sarsılmasaydı!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder